Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Múltidéző újratöltve - Brit Nagydíj, Silverstone

Míg az előző futam, az Osztrák Nagydíj idén került vissza hosszabb szünet után, a Brit Nagydíj a világbajnokság alapítása óta kirobbanthatatlan a versenynaptárból. A jelenlegi mezőnyből Fernando Alonsónak kétszer sikerült már Silverstone-ban nyernie, a többi aktív világbajnokok egy-egy alkalommal szintén nyert itt, kivéve éppen a hazaiak egyik kedvencének számító Buttont. Idén sem lesz rá túl sok esélye, nem úgy honfitársának, Lewis Hamiltonnak. Ugyanakkor tavaly éppen csapattársa, Nico Rosberg győzött, így idén itt is várható kettejük versengése. Más sorozatok szintén el szoktak látogatni ide, így az újoncok is mind rendelkeznek némi tapasztalattal, főleg, akik brit sorozatokban nevelkedtek

0 Tovább

Konstruktőri múltidéző – Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring

Bár a spielbergi Red Bull Ring jelenlegi nevén most került be a versenynaptárba, korábban 1997-től 2003-ig A1-ring néven már adott otthont versenyeknek. Előtte pedig 1970-től 1987-ig volt helyszín még Österreichring név alatt, közigazgatásilag Zeltweghez sorolva, más vonalvezetéssel, akkoriban a második leggyorsabb pályának számított. Az első helyszín, a zeltwegi reptéri pálya 1964-ből már csak halvány emlék. Az Osztrák Nagydíjakat sosem uralta kifejezetten egyetlen versenyző, így lehet Alain Prost három győzelme elegendő a rekordhoz. A csapatok között is viszonylag egyenletesen oszlanak meg a sikerek, a McLaren hatszor, Ferrari ötször, a régi Lotus négyszer, a Williams háromszor nyert Ausztriában. Ha a jelenlegi vonalvezetést nézzük, a McLaren és a Ferrari három-három, a Williams egy diadalt mondhat magáénak.

0 Tovább

Múltidéző – Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring

Sorozatunk olyan epizódhoz érkezett, amelynek nincs tavalyi előzménye, hiszen a spielbergi pálya 11 év után tért vissza a versenynaptárba. Időközben a neve is megváltozott A1-ringről Red Bull-ringre. Forma-1-es tapasztalatai így csak a mezőny senior tagjainak vannak itt, bár más kategóriában azért néhányan jártak még a pályán.

0 Tovább

Napi F1 2014.06.17

- Holnap este végre együtt lehetünk, ugye, drágám?

- Őőőő... persze.

 

- Paul, kérnék egy kis szívességet...

- Miért motyogsz, Bernie?

- Nézd...

 

- Szerezz nekem egy csomag óvszert!

- Hogy mi?!

- Ne olyan hangosan...

- Bernie fél bemenni a boltba kotonért? Most szívatsz?!

 

- A boltba nem mehetek, mert... ekkora kéne.

- Fú. Értem. Ez gáz. Illetve nem gáz, persze, hogy is lenne az. De én mit tudok tenni?

- Te vagy a gumis szakember, Paul. Intézd ezt el nekem, és meghosszabbítjuk a Pirelli szerződését.

 

- El van intézve, Bernie.

- Tudtam, hogy bízhatok benned. De ugye köztünk marad?

- Naná.

- És a szerződéshez nyugodtan írj hozzá tízmilliót.

- Bízhatsz bennem, főnök.

 

- Nem tudod, ki viszi a cégnél a kotonos vonalat?

- Kotonos vonalat? Mi a fenéről beszélsz?

- Kéne egy ekkorka...

- Szólok a termékfejlesztő srácoknak.

 

- Ha jól számoltam, elvileg lehetséges.

- A szlogen már megvan: „Barbie óvszere! Ken és a tudatos szex!” Őőőő... csak játékból kell, ugye?

- Meg is lesz a prototípus úgy két hónap múlva.

 

- Két hónap?! Viccelsz? Ma délutánra ígérted!

- Meglesz, Bernie! Meglesz!

 

- Extrasmallcondoms.com... hát még ezek is nagyobbak. Muszáj lesz körbekérdeznem. Csak tartsák a szájukat...

 

- Stefano, arról lenne szó, hogy...

- Utánanézek.

 

- Ez a legkisebb, amit eddig láttam.

 

- Ekkora kéne? Kitalálhatom, kinek?

 

- Hallottad? Bernie-nek kéne egy ekkora.

- Ha a főnök fülébe jut, kurva nagy botrány lesz.

 

- Még ennyit tegyenek hozzá, olyanom van!

 

- Nagy szarban vagyok, Toto. Bernie kirúgja a Pirellit, ha nem találok neki minióvszert, de mindenki csak röhög rajtam.

- Na és a naptármódszer?

- Kizárt, az egész F1-es naptárat át kéne hozzá alakítani.

- Szerintem Bernie simán megcsinálja.

 

- Figyelj, Bernie, gondolkoztam a dolgon. Ha férfi vagy, hagyd a francba a kotont!

- De Fabiana ragaszkodik hozzá.

- Figyeljétek a naptárat!

 

- Kitaláltam a 2014-es naptárat. Bahrainben éjszakai futam lesz, és bejön Ausztria júniusra, és Koreában nem lesz futam.

- Nem értjük, Mr Ecclestone, mi szükség van minderre?

- Lényeg, hogy én értem!

 

- Meg én, Bernie!

 

- Csodálatos vagy, drágám!

- Annyira boldoggá teszel, hogy úgy döntöttem, elintézem, hogy a Pirelli szerződést hosszabbíthasson!

- Nem úgy volt, hogy kirúgod őket? Annyi bajod volt velük!

- Jó, jó, de Paul azért nagyon igyekszik!

 

...Két hónappal később...

 

- Ki rendelte a Pirelli-óvszereket, fiúk?

- Kár, hogy olyan picinykék!

0 Tovább

Napi F1 2014.06.16.

Brit régészek a Milton Keynes körül végzett ásatások során hihetetlen leletre bukkantak: egy teljes épségben megmaradt bronzsisak került elő, amit az tesz igazán különlegessé, hogy minden kétséget kizárólag autóversenyzéshez készítették.A sisak izotópos vizsgálata során kiderült, hogy a késő bronzkorban készítették, azaz BE 500* körül.

- Igen keveset tudunk a bronzkori autóversenyekről, és a sisak segíthet a nagydíjak ősi szabályrendszerének feltárásában – mondta Sir Robert Eversley, a kutatócsoport vezetője. – Az bizonyos, hogy a brit szigeteken a bronzkorban számos kör alakú építményt emeltek, pl. Stonehenge-t, de hogy ezek primitív pályák, vagy éppen kiemelkedő precizitással létrehozott lelátók voltak-e, arra nézve még csak találgatunk.

Teljes korai versenyautók egyelőre még nem kerültek elő. Sir Robert abban bízik, hogy a sisak környezetéből sikerül feltárni majd a hozzá tartozó HANS-ot is, amiből következtetni lehet majd a sasszé kialakítására. A professzor reményei szerint az eddig feltárt töredékek, például egy Mogyoród mellett kiásott „Venezuéla” feliratú hátsó szárny és az új leletek alapján akár egy teljes versenyautó is rekonstruálható lenne. Egy másik régészprofesszor, Dr Lucien Kastner azonban lehűtötte a kedélyeket:

- Valóban fontos leletről van szó, de teljesen tudománytalan lenne a sisak formájából következtetéseket levonni például arra nézve, hogy milyen is volt egy ókori felfüggesztés. Pull-rod, push-rod, vagy valami teljesen más, ki tudja? Egyelőre egyetlen dolog tűnik valószínűnek a mogyoródi szárny alapján: hogy a korai pilóták a hosszú egyenesekben az F-csatornára szerelt számszeríjjal hátrafele nyilazhatták a szélárnyékba kerülő vetélytársakat.

*Az autóversenyzés régészetében a dátumokat hagyományosan Bernie Ecclestone születésétől számítják, habár e dátumot illetően a történészek álláspontja eltérő. Az mindenesetre biztosnak látszik, hogy Bernie már Jézus születésének idején is pontosan ugyanígy nézett ki.

0 Tovább

papírVB

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek