A sorozat befejező részében a jelenlegi rendszerben számítjuk pontokra a pilóták világbajnoki helyezéseit (1-10.). (A tavalyi duplapontos finálés számítást itt nincs értelme alkalmazni, hiszen az utolsó szezon mindenkinek máskor volt és egyébként sem bánom ennek a szabálynak az eltörlését.) Az élcsoport nem sokat változott, ugyanakkor a világbajnoki címet nem szerzett, de hosszú ideig versenyző pilóták némelyike ezen a listán meglepően előkelő helyezést ért el.
Szuperbajnokság 3.
Következik a ranglista harmadik változata, a 2003-tól 2009-ig alkalmazott pontszámítással. Míg 1991-ben a győzelmet jutalmazták nagyobb mértékben, a 2003-as változás a nyerteseknek járó tíz pontot hagyta változatlanul és a további helyezésekért járó pontszámot emelte, kiterjesztve a pontszerzők körét az első nyolc helyezettre. Ennek megfelelően inkább a tartós sikereket és a kiegyensúlyozottságot részesíti előnyben az alkalmi sikerekkel szemben. Így aztán az a lista több ponton is eltér az előző kettőtől, beleértve a dobogót is, az első két helyezett pozíciója azonban itt is megingathatatlan.
Szuperbajnokság 2.
A ranglista második verziója következik, az 1991-től 2002-ig alkalmazott pontrendszerrel. Egyetlen különbség az előzőhöz képest, hogy tíz pont jár az első helyért, így a világbajnokok és főleg a többszörösek javíthatnak pozíciójukon - már akiknek van még hova javítani.
Szuperbajnokság 1.
Holtszezoni unaloműzőnek egy kis adatsor: a világbajnoki helyezések átszámítva pontokra, mintha futamhelyezések lennének. Pontegyenlőség esetén itt is a több jobb helyezés számít. Elsőként nézzük az 1961-től 1990-ig élő 9-6-4-3-2-1-es pontszámítással (a 8-6-4-3-2 + 1 esetében a leggyorsabb kör értelmezhetetlen lenne, így ezt kihagytam, a hatodiknak pontot adó 8-6-4-3-2-1 pedig rövid ideig volt használatos). Világbajnokok aláhúzva, jelenlegi aktív pilóták dőlttel kiemelve.
Természetesen a listát nem kell véresen komolyan venni, nem célom "minden idők legjobbját" kihirdetni, de érdekességnek jó lehet áttekinteni.
Konstruktőri múltidéző újratöltve - Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina
A csapatok szereplésének felidézésével valóban zárul az idei sorozat. Az eddig öt Abu-Dzabi Nagydíjból hármat a Red Bull nyert Sebastian Vettel révén, a 2010-es győzelmük egyúttal az első (versenyzői) világbajnoki címet is jelentette. Egy-egy győzelmet mondhat magáénak a McLaren és a Lotus, utóbbinak ez volt az első a csapat jelenlegi formájában. A Mercedes idén itt is bepótolhatja a hiányzó győzelmet, bár a fontosabb kérdés most az, melyik versenyzőjük ünnepelhet év végén.
Két kihagyott futam után visszatérőként üdvözelhetjük a mezőnyben a Caterhamet - hogy hattyúdal lesz-e nekik ez a hétvége vagy sem, az már a jövő zenéje...
Utolsó kommentek